تابلو برق قدرت

با استفاده روز افزون از الکتریسیته در ساختمان‌ها و کارخانه‌ها و پروژه‌های صنعتی، رعایت موارد ایمنی و مدیریت این انشعابات برق پیچیده تر می‌شود.

تصور کنید در یک کارگاه صنعتی چندین دستگاه و موتور جوش در حال کار باشند، مدیریت برق بصورت هوشمند یا دستی و انشعابات و لحاظ کردن موارد ایمنی در قطع خودکار برق از مواردی است که وجود تابلو برق را توجیه می‌کند و در موارد بسیاری ضروری است و نبود آن می‌تواند آسیب های جدی به تجهیزات برقی وارد کرده و از لحاظ ایمنی نیز مشکلات فراوانی به بار ‌آورد.

حال این تابلو برقها برای کار کردن به اجزای مختلفی نیاز دارند تا بتوانند در مواقع مختلف اندازه گیری‌ها و واکنش‌های مناسب را بروز دهند.
چگونگی کارکرد تابلو برق

دستگاه‌های تابلو برق شامل موارد اتوماتیک و غیر اتوماتیک هستند که بایستی شامل قطع کننده خودکار جریان و رله ها باشند و هر زمان اشکالی در مدار بوجود بیاید رله‌ها فعال شده و از طریق قطع کننده‌های اتصال به صورت خودکار جریان قطع شود، سپس بعد از رفع خطا ها و مشکلاتی که در خطوط بوجود آمده است، سیستم تابلو برق، دوباره جریان نرمال و لازم و کافی را برای استفاده تجهیزات به خطوط منتقل می‌کند و از این طریق همواره جریان سالم به دستگاه‌ها و خطوط انتقال رسیده و مانع از هرگونه ایراد و اشکال در دستگاه‌های برقی می‌شود.

در زمان ایجاد هر گونه خطا و اشکال در مدار و سیستم نیرو، تمام تجهیزات برقی که در مدار در حال تغذیه هستند، بر اثر جریان شدید و بالای ناشی از خطاها در سیستم دچارآسیب های فراوانی خواهند شد و در نتیجه جریان ارسالی به ماشین آلات مختل خواهد شد.

انواع تابلو برق های شرکت کارینا صنعت

این شرکت با پشتوانه بیش از 10 سال تجربه و دانش در تولید انواع تابلو برق، در حال حاضر اقدام به طراحی و تولید انواع تابلو برق فشار پایین و فشار متوسط تا سقف 36000 ولت می نماید که از لحاظ ساختار دارای تنوع فراوانی می باشند.
تابلو برق‌های ولتاژ پایین Low Voltage :

تابلو برق‌های ولتاژ پایین از موارد پر استفاده‌ای هستند که در بخش‌های مختلف صنعتی و غیر صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

از بخش‌هایی که می‌توان به آن‌ها اشاره کرد عبارتند از:

انواع کاربردهای بیمارستانی و پزشکی، انواع صنایع و دستگاه های صنعتی و ایستگاه های پمپاژ و تصفیه خانه ها که ولتاژ کلی آنها تا 1000 ولت خواهد بود که به آنها تابلو برق های فشار پایین می گویند که از سوئیچ ‌های ولتاژ پایین و سیستم قطع برق در زمانی که اتصال ارت از بین رفته، فیوز‌های HRC ، کلید‌های قطع مدار MCCB و کلید‌های قطع برق مینیاتوری MCB، تشکیل شده اند.
انواع تابلو‌های برق فشار ضعیف و کاربرد آن‌ها

1. دسته اول تابلو‌هایی هستند که فرمان موتوری‌اند و برای کنترل برق سه فاز بکار می‌روند.
2. تابلو‌های صنعتی دسته دیگری از تابلو‌های برق هستند که در کارگاهها و سالن‌های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
3. دسته دیگر تابلو‌های بار خازنی هستند که برای اصلاح ضریب توان برق در کارگاه مورد استفاده قرار می‌گیرند.
تابلو‌های مسکونی که در مناطق و ساختمان‌های مسکونی برای توزیع برق در خانه به کار گرفته می‌شوند.
5. تابلو‌های کنترل برق صنعتی یا تابلو‌های PLC هستند که برای اتوماتیک کنترل کردن دستگاه‌های صنعتی بکار می‌روند.
6. تابلو‌هایی که ارتباط بین سیستم کنترل مرکزی و تابلو‌های برق را ایجاد می‌کنند که این تابلو‌ها مارشالینگ نام دارند.

تابلو برق‌های ولتاژ متوسط Middle Voltage :

تابلو های فشار متوسط معمولا سطح ولتاژی برابر با 1000 تا 36000 ولت دارند. این تابلو ها نیز به دو دسته ی تابلو های ثابت و تابلو های کشویی تقسیم می شوند. معمولا تابلو های MV یا فشار متوسط از اجزای اصلی چون کنتاکتور، رله جریان و اجزا مختلف دیگری تشکیل می شوند و به دلیل بالا بودن سطح ولتاژ اصولا برای محیط های بزرگ و کارخانه های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع تابلو های برق صنعتی

این تابلو ها به علت کثرت استفاده در مناطق صنعتی باید دارای ویژگی های خاص تری نسبت به دیگر تابلو ها باشند که در زیر به دسته بندیهای مختلف این تابلوها می پردازیم.

انواع تابلو برق از نظر طراحی و محفظه:تابلو برق های Metal Enclosed، تابلو های کشویی (Withdraw Able)، تابلو برق های (Rack) و…
انواع تابلو ها از لحاظ محل نصب:داخلی (Indoor)، فضای باز (Outdoor)
انواع تابلو برق صنعتی از لحاظ نحوه نصب:ایستاده و دیواری
انواع تابلو های برق از لحاظ سطح ولتاژ:تابلوهای فشار ضعیف(low voltage-LV)، تابلوهای فشار متوسط (main voltage-MV)، و … می باشند.

همه ی این تابلوهای برق صنعتی در مراکز صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. تابلو های برق صنعتی به دلیل استفاده ی بیشتر، تنوع بالاتری نیز دارند که مختص به هر پروژه طراحی و ساخته خواهند شد.
تولیدات و خدمات انجام شده توسط این شرکت:

طراحی انواع تابلوهای تابلو چنج اور برق اضطراری شهری و صنعتی
تابلوهای بانک خازنی
تابلوهای سنجش و اندازه گیری(کنتوری)
تابلو کنترل بوستر پمپ با تکنولژی VFD
تابلو چنج اور بوستر پمپهای آتش نشانی
تابلوی کنترل سیستم سرمایش وگرمایش
تابلوی سیستم تخلیه دود و تهویه
تابلو های روشنایی واحدها
تابلو توزیع واحدها، تابلو اضطراری واحد ها
تابلو قدرت آسانسور
تابلوهای مدیریت هوشمند ساختمان
تابلوهای مورد نیاز مصارف خاص (جایگاه های CNG،
آزمایشگاه ها، تابلوهای با استاندارد گرد و غبار و رطوبت بالا)